Veelgestelde vragen
Heeft u een vraag? Onderstaand vindt u snel de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Wij zijn dagelijks bereikbaar van 9.15 tot 12.00 uur voor alle vragen. Het kan soms druk zijn aan de telefoon en dan komt u in een wachtrij terecht. U kunt dan beter het contactformulier invullen. Wij bellen of mailen u dan terug.
Ruysdael Slaapkliniek heeft vestigingen in Amsterdam, Hilversum, Den Haag, Oisterwijk en Rotterdam.
Het grootste deel van onze administratie en secretariaat wordt gedaan vanuit Amsterdam. Daarom bellen wij met een 020 nummer. Maar wij kunnen vanuit Amsterdam voor alle vestigingen afspraken maken en hebben voortdurend contact met alle artsen op alle locaties.
U kan ook gebeld worden door een anoniem nummer, dit is vaak om praktische redenen. Neemt u niet op? Dan proberen we het later nog een keer of sturen we u een mail.
U mag maximaal 1 andere persoon meenemen naar uw afspraak.
In Amsterdam is een lift aanwezig naar de kliniek op de tweede verdieping.
Om een afspraak te kunnen maken hebt u altijd een verwijsbrief nodig van uw huisarts of een medisch specialist. Zonder verwijsbrief maken wij geen afspraak.
Als u een verwijsbrief krijgt van uw huisarts vanwege klachten over snurken, slaapapneu of ademstops, dan ontvangt u van ons automatisch een sms met een uitnodiging om zelf uw afspraak online in te plannen. Dat gaat heel makkelijk als u de link in de sms aanklikt. De afzender van deze sms is Ruysdael.
Over het algemeen kunt u binnen 4 weken terecht bij een van onze artsen. Voor sommige vestigingen of artsen kan de wachttijd soms langer zijn. Lees meer over onze wachttijden.
Voor behandelingen bij de neuroloog ondergaat u vaak eerst een slaaponderzoek daarna krijgt u een afspraak met een arts.
Om een afspraak te maken hebt u een verwijsbrief nodig van uw huisarts of een andere behandelend arts. Zonder verwijsbrief maken wij geen afspraak. De verwijsbrief kan door uw arts via Zorgdomein naar ons verstuurd worden.
Als u een email van Zorgdomein hebt ontvangen dat uw verwijsbrief verstuurd is, kunt u contact opnemen om een afspraak te maken. U kunt ons bellen tussen 9.15 – 12.00 en 13.00 – 15.00 uur. U kunt ook mailen via het afspraakformulier. Dan nemen wij contact met u op.
Het slaaponderzoek vindt bij u thuis plaats. Er zijn verschillende slaaponderzoeken:
- U krijgt een Watchpat slaaponderzoek meteen mee bij uw intake.
- Of u krijgt het Onera slaaponderzoek per thuisgestuurd.
- Of er komt iemand bij u langs en u krijgt van Vivisol een email met een afspraakvoorstel. Deze email wordt over het algemeen verstuurd binnen 10 werkdagen nadat u door Ruysdael Slaapkliniek voor het slaaponderzoek bent aangemeld. Lees meer over het slaaponderzoek.
De gegevens van het slaaponderzoek worden na 2 à 3 weken verstuurd naar uw arts bij de Ruysdael Slaapkliniek. U wordt dan gebeld door de arts om de diagnose en het eventuele behandelplan te bespreken. Het kan zijn dat u dan met een anoniem nummer wordt gebeld.
Indien u na het slaaponderzoek een afspraak met de neuroloog hebt, dan nemen wij contact met u op om deze afspraak in te plannen.
De arts zal u nog een keer bellen. Het is niet mogelijk om de arts zelf terug te bellen.
Herhaalrecepten kunnen via de huisarts aangevraagd worden. De huisarts heeft een verslag van uw behandeling gekregen met daarin ook informatie over de voorgeschreven medicatie.
Is met u afgesproken dat het herhaalrecept via Ruysdael Slaapkliniek gaat? Vul dan het contactformulier in. Vergeet niet om duidelijk uw naam en geboortedatum te vermelden. Wij nemen contact met u op.
Als u een vraag over uw behandeling heeft dan kunt u die per mail stellen of het contactformulier invullen. Wij nemen dan contact met u op. Het is niet mogelijk de kliniek te bellen en de dokter te spreken te krijgen.
Als u problemen heeft met uw CPAP apparaat of uw masker, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Vivisol.
Het nummer dat u kunt bellen staat ook vermeld op uw CPAP apparaat.
Ja, uw behandeling bij de Ruysdael Slaapkliniek wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt alleen uw eigen risico. Uitgebreide informatie hierover hebben we voor u op een rijtje gezet.
Dien de factuur in bij uw zorgverzekering. U kunt hiervoor het stappenplan wat bij de factuur zit gebruiken. U hoeft de rekening niet zelf voor te schieten, u kunt wachten totdat de zorgverzekering betaalt. Lees meer over het indienen van de factuur bij uw zorgverzekering.
U kunt in overleg met de Ruysdael Slaapkliniek in termijnen betalen. Stuur uw verzoek hierover per mail naar het in de factuur genoemde emailadres van onze financiële administratie.
Mijn Ruysdael is een patiëntenportaal. Dat is een beveiligde online omgeving waar u informatie kunt vinden over uw behandeling bij Ruysdael Slaapkliniek.
In Mijn Ruysdael ziet u uw afspraken, kunt u vragenlijsten invullen en staan uw (medische) gegevens die u kunt raadplegen.
U kunt hier inloggen in Mijn Ruysdael
Als u verwezen bent naar Ruysdael Slaapkliniek ontvangt u een email met een uitnodiging voor het portaal.
Op het inlogscherm van Mijn Ruysdael kunt u via “wachtwoord vergeten” een nieuw wachtwoord aanmaken.
Bij Ruysdael Slaapkliniek gaan we zorgvuldig en vertrouwelijk om met uw gegevens. Mijn Ruysdael is een online patiëntenportaal dat goed beveiligd is. Het voldoet aan alle wettelijke regelgeving. Voor de veiligheid bij het inloggen wordt er gebruik gemaakt van een 2-factorauthenticatie. Tijdens het inloggen ontvangt u daarom een verificatiecode per sms. Zonder deze code kunt u niet inloggen.
Neemt u in dit geval contact met ons op via 020-737 2302. Dan kunnen we samen met u uw gegevens doornemen en eventueel wijzigen. Medische gegevens kunnen alleen door een arts worden gewijzigd, dit kunt u met uw arts bespreken tijdens het eerstvolgende consult.