Veelgestelde vragen
Heeft u een vraag? Onderstaand de antwoorden op de meest gestelde vragen.
Algemeen
Is er een lift in de kliniek?
- In Amsterdam is een lift aanwezig naar de kliniek op de tweede verdieping.
Mag ik iemand meenemen naar mijn afspraak?
- U mag maximaal 1 andere persoon meenemen naar uw afspraak.
Wachttijden en afspraken
Op welke termijn kan ik bij de Ruysdael Slaapkliniek terecht voor een eerste afspraak?
- Over algemeen kunt u binnen een week terecht bij een van onze artsen. Lees meer over onze wachttijden.
Hoe kan ik een afspraak maken?
- Om een afspraak te maken hebt u een verwijsbrief nodig van uw huisarts of een andere behandelend arts. Zonder verwijsbrief maken wij geen afspraak! De verwijsbrief kan door uw arts via Zorgdomein naar ons verstuurd worden.
- Als u een email van Zorgdomein hebt ontvangen dat uw verwijsbrief verstuurd is, kunt u contact opnemen om een afspraak te maken. U kunt ons bellen tussen 9.15 – 12.30 uur. U kunt ook mailen via het afspraakformulier.
Slaaponderzoek
Wanneer hoor ik wanneer mijn slaaponderzoek plaatsvindt?
- Het slaaponderzoek vindt bij u thuis plaats. U krijgt van Vivisol een email met een afspraakvoorstel. Deze email wordt over het algemeen verstuurd binnen 10 werkdagen nadat u door Ruysdael Slaapkliniek voor het slaaponderzoek bent aangemeld. Lees meer over het slaaponderzoek.
Wanneer krijg ik de uitslag van het slaaponderzoek?
- De gegevens van het slaaponderzoek worden door Vivisol na 2 à 3 weken verstuurd naar uw arts bij de Ruysdael Slaapkliniek. U wordt dan gebeld door de arts om de diagnose en het eventuele behandelplan te bespreken. Het kan zijn dat u dan met een anoniem nummer wordt gebeld.
- Indien u na het slaaponderzoek een afspraak met de neuroloog hebt, dan nemen wij contact met u op om deze afspraak in te plannen.
Kosten en vergoeding
Wordt mijn behandeling vergoed door de zorgverzekeraar?
- Ja, uw behandeling bij de Ruysdael Slaapkliniek wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt alleen uw eigen risico. Uitgebreide informatie hierover hebben we voor u op een rijtje gezet.
Ik heb een factuur van jullie ontvangen. Wat moet ik nu doen?
- Dien de factuur in bij uw zorgverzekering. U kunt hiervoor het stappenplan wat bij de factuur zit gebruiken. U hoeft de rekening niet zelf voor te schieten, u kunt wachten totdat de zorgverzekering betaalt. Lees meer over het indienen van de factuur bij uw zorgverzekering.
Kan ik het bedrag van mijn eigen risico dat ik zelf moet betalen ook in termijnen betalen?
- U kunt in overleg met de Ruysdael Slaapkliniek in termijnen betalen. Stuur uw verzoek hierover per mail naar het in de factuur genoemde emailadres van onze financiële administratie.