What are you looking for?

Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag? Onderstaand de antwoorden op de meest gestelde vragen.

Algemeen

Hoe kan ik het beste contact opnemen met de Ruysdael Slaapkliniek?

Wij zijn dagelijks bereikbaar van 9.15 tot 12.00 uur voor alle vragen. Het kan soms druk zijn aan de telefoon en dan komt u in een wachtrij terecht. U kunt dan beter het contactformulier invullen. Wij bellen of mailen u dan terug.

Waar zit de Ruysdael Slaapkliniek?

Ruysdael Slaapkliniek heeft vestigingen in Amsterdam, Hilversum, Den Haag, Oisterwijk en Rotterdam.

Waarom bellen jullie met een 020 nummer? Of met een anoniem nummer?

Het grootste deel van onze administratie en secretariaat wordt gedaan vanuit Amsterdam. Daarom bellen wij met een 020 nummer. Maar wij kunnen vanuit Amsterdam voor alle vestigingen afspraken maken en hebben voortdurend contact met alle artsen op alle locaties.

U kan ook gebeld worden door een anoniem nummer, dit is vaak om praktische redenen. Neemt u niet op? Dan proberen we het later nog een keer of sturen we u een mail.

Mag ik iemand meenemen naar mijn afspraak?

U mag maximaal 1 andere persoon meenemen naar uw afspraak.

Is er een lift in de kliniek?

In Amsterdam is een lift aanwezig naar de kliniek op de tweede verdieping.

Wat is het patientenportaal?

In het patientenportaal kunt u uw eigen medische gegevens inzien. Ook zijn daar de vragenlijsten te vinden die u voorafgaand aan uw afspraak moet invullen. Een uitnodiging voor het patientenportaal ontvangt u in de bevestigingsmail.

Het patientenportaal is nog volop in ontwikkeling, komende tijd worden hier meer functionaliteiten aan toegevoegd. Lees meer hierover in de folder

Wachttijden en afspraak maken

Op welke termijn kan ik bij de Ruysdael Slaapkliniek terecht voor een eerste afspraak?

Over het algemeen kunt u binnen 1 à 2 weken terecht bij een van onze artsen. Voor sommige vestigingen of artsen kan de wachttijd soms langer zijn. Lees meer over onze wachttijden.

Voor behandelingen bij de neuroloog ondergaat u vaak eerst een slaaponderzoek waarna u een afspraak met een arts krijgt.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Om een afspraak te maken hebt u een verwijsbrief nodig van uw huisarts of een andere behandelend arts. Zonder verwijsbrief maken wij geen afspraak. De verwijsbrief kan door uw arts via Zorgdomein naar ons verstuurd worden.

Als u een email van Zorgdomein hebt ontvangen dat uw verwijsbrief verstuurd is, kunt u contact opnemen om een afspraak te maken. U kunt ons bellen tussen 9.15 – 12.00 en 13.00 – 15.00 uur. U kunt ook mailen via het afspraakformulier. Dan nemen wij contact met u op.

Slaaponderzoek

Wanneer hoor ik op welke datum mijn slaaponderzoek plaatsvindt?

Het slaaponderzoek vindt bij u thuis plaats. U krijgt van Vivisol een email met een afspraakvoorstel. Deze email wordt over het algemeen verstuurd binnen 10 werkdagen nadat u door Ruysdael Slaapkliniek voor het slaaponderzoek bent aangemeld.  Lees meer over het slaaponderzoek. 

Wanneer krijg ik de uitslag van het slaaponderzoek?

De gegevens van het slaaponderzoek worden door Vivisol na 2 à 3 weken verstuurd naar uw arts bij de Ruysdael Slaapkliniek. U wordt dan gebeld door de arts om de diagnose en het eventuele behandelplan te bespreken. Het kan zijn dat u dan met een anoniem nummer wordt gebeld.

Indien u na het slaaponderzoek een afspraak met de neuroloog hebt, dan nemen wij contact met u op om deze afspraak in te plannen.

Ik heb een gemiste oproep van de arts over het slaaponderzoek, wat nu?

De arts zal u nog een keer bellen. Het is niet mogelijk om de arts zelf terug te bellen.

Behandeling

Ik wil een herhaalrecept aanvragen, hoe werkt dat?

Herhaalrecepten kunnen via de huisarts aangevraagd worden. De huisarts heeft een verslag van uw behandeling gekregen met daarin ook informatie over de voorgeschreven medicatie.

Is met u afgesproken dat het herhaalrecept via Ruysdael Slaapkliniek gaat? Vul dan het contactformulier in. Vergeet niet om duidelijk uw naam en geboortedatum te vermelden. Wij nemen contact met u op.

Ik heb een vraag aan de arts over mijn behandeling

Als u een vraag over uw behandeling heeft dan kunt u die per mail stellen of het contactformulier invullen. Wij nemen dan contact met u op. Het is niet mogelijk de kliniek te bellen en de dokter te spreken te krijgen.

Ik heb een vraag over mijn CPAP apparaat

Als u problemen heeft met uw CPAP apparaat of uw masker, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met Vivisol.

Het nummer dat u kunt bellen staat ook vermeld op uw CPAP apparaat.

Vergoeding en factuur

Wordt mijn behandeling vergoed door de zorgverzekeraar?

Ja, uw behandeling bij de Ruysdael Slaapkliniek wordt vergoed door uw zorgverzekeraar. U betaalt alleen uw eigen risico. Uitgebreide informatie hierover hebben we voor u op een rijtje gezet.

Ik heb een factuur van jullie ontvangen. Wat moet ik nu doen?

Dien de factuur in bij uw zorgverzekering. U kunt hiervoor het stappenplan wat bij de factuur zit gebruiken. U hoeft de rekening niet zelf voor te schieten, u kunt wachten totdat de zorgverzekering betaalt. Lees meer over het indienen van de factuur bij uw zorgverzekering.

Kan ik het bedrag van mijn eigen risico dat ik zelf moet betalen ook in termijnen betalen?

U kunt in overleg met de Ruysdael Slaapkliniek in termijnen betalen. Stuur uw verzoek hierover per mail naar het in de factuur genoemde emailadres van onze financiële administratie.

Moeite met in slaap vallen?
Doe de online slaaptest en kom binnen 5 vragen erachter of u een slaapstoornis heeft.